torsdag 17 juni 2010

Premiär som guide...

Idag har varit en härlig dag på Hovdala.
Soligt, varmt, sommarkänsla och många besökare.

Slottet fick besökare från Holland som ville ha en guidad tur på slottet, på engelska. Jag ställde upp. Jag har ju ändå varit här i hela fem veckor... och följt med på en guidad tur för besökare och en för guiderna... Hm... jag är faktiskt ganska historieintresserad...
Det var verkligen inspirerande. På något sätt har jag snappat upp mer än jag trodde. Det var hur skoj som helst! Dom verkade i alla fall vara hur nöjda som helst och gav mig dricks när vi var klara. Min första dricks! Är den skattepliktig tro?

I orangeriet pågår en ny mysig utställning med blandade verk, från skulpturer till broderade ordspråk på svenska, engelska och italienska. Här får ni några bilder från utställningen:













Avslutar som vanligt med lite blandade bilder:











2 kommentarer:

  1. Trevligt med guididéen, kanske även guidning bland blommor, träd och buskar.

    MVH

    Marianne

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det blir lite av det nästan dagligen...
    €8-J

    SvaraRadera