söndag 3 oktober 2010

RHS Garden Wisley - fredag em.




RHS Garden Wisley, Surrey, var resans absoluta höjdpunkt. Jag gick från lunch till stängningsdags utan att mer än precis komma runt denna fantastiska anläggning.

Började rundan i träd och hedväxtdelen. Gamla, enorma, och makalöst vackra träd. Gick igenom den vilda trädgården, växthus, perennaplanteringar, enorma fruktträdsfält, bärodlingarna, rosenträdgården, bonsaiträdgården, mm, mm. Plantskolan var den största jag besökt. Hann inte ens gå igenom alla gångarna.

Tyvärr kom jag inte så långt förrän mina kamerabatteri tog slut. Reservbatterierna fungerade inte! De få bilder jag hann ta följer.

Har ni inte varit där, så åk dit!

Längst ner finns en länk till deras hemsida.
















En gigantisk brödgran!



Lägg märke till knasthålet på höger sida på övre delen av stammen...

... här bor ett gäng getingar.

Cyklamen överallt.

En underbart vacker ljung!









Jag valde en grönsakssoppa istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar