tisdag 21 september 2010

Till England!



Är precis hemkommen från England. Har besökt tolv härliga "Gardens" på sju dagar. Har gallrat bland mina bilder och är nu nere i "bara" 828 st.

Tänkte visa lite bilder från de olika trädgårdarna när tiden tillåter.

Ni får hålla tillgodo med lite blandade bilder från några av de djur jag sett i parkerna. De flesta fastnade naturligtvis inte på bild. Som t ex sommargylling, forsärla, kungsfågel och gärdsmyg. Jag satt under en stor gammal ilex i Hestercombe, när det plötsligt hängde en underbart vacker stjärtmes i grenverket. På bara 3 meters håll! Jag lyckades få in den i kameralinsen när en engelsman plötsligt kom stövlande och ville ställa en fråga. Suck, en fågel jag försökt fånga på bild många gånger utan att lyckas.

Nåväl, här kommer bilderna.



Ser ut som en gammal engelsk gentleman from the good old times...

Frilevande papegojor kalasade på körsbär i Kew garden, London. Svåra att upptäcka i bladverket.


Ett oväntat möte på bron i Kew Garden, London.



En av mina favoriter i gröngräset, Nötskrika.

Visst ser den kaxig ut.



En ilsken geting vaktar ingången i ett gammalt dött träd på RHS Garden Wisley.


Bilden är tagen genom fönstret när vi lyssnade på ett föredrag på Thrive Trunkwell Garden Project, Reading.




Duvslag på The Manor House. Duvorna lever med nät över sitt hus i tre veckor och stannar sedan kvar i sitt fina trädhus.



Rödhaken underhöll oss med sin sång i alla parker. Denna sjöng för mig på Eden Project, Cornwall.

En pampig bagge på The Lost Gardens of Heligan, Cornwall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar